U  ožujku smo krenuli s novom generacijom škole trčanja. Početak je svima bio težak – trenerima kako zadržati polaznike, polaznicima kako ne odustati od nečega što je dobro za njih. Trčali smo, hodali, smijali se, kukali. Upoznali smo se, družili, zajednički prešli određene barijere i počeli uživati u trčanju. Dolaskom ljeta počele su vrućine, godišnji odmori, u glavi su se pojavili mnogi izgovori zašto propustiti trening. Kondicija je opala vrlo brzo, puno brže nego se stječe, a vraća se samo upornim radom. Kako to postići?

Pozitivnost

Bitno je posložiti si u glavi da sve što želimo možemo postići jer što je tijelo jednom moglo, može opet! Kada se jednom odlučimo vratiti nečemu, trebamo misliti samo o onome lijepome što nam je to donijelo. A ako u najtežim trenutcima to uspijemo, onda smo dovoljno jaki za sve napore koje će nam trčanje donijeti.

Motivacija

Osim trenera koji te uvijek „gura naprijed“, tu su i kolege iz grupe. Kažu u dvoje je lakše, a ti imaš najmanje desetero ljudi koji žele da završiš trening. Ne zamaraj se ako drugi pričaju dok ti jedva dolaziš do daha, napravio si prve korake, uspjeh je već malo bliže.

Progresivnost

Naravno da se ne možeš odmah vratiti u grupu u kojoj si bio na početku. Važno je to shvatiti i priznati si. Budite pametni, mislite na svoje zdravlje, ipak se zato vraćate treningu. Bolje je odraditi nekoliko treninga u sporijoj grupi ili početi u povratničkim grupama pa se vratiti u svoje grupe kada budete spremni. Samo stepenicu po stepenicu dolazimo do vrha.

Strpljivost

Na samom početku povratka trčanju, osjećat ćete se izvrsno. Treninzi će biti lakši, nećete se puno umarati i vrlo lako možete upasti u zamku te pokušati brže ili više trčati prije nego što ste za to spremni. Dozvolite svojim mišićima da se prilagode na trčanje jer samo oni koji budu strpljivi, bit će nagrađeni.

Nagrada

Nagrada uvijek dolazi poslije uloženog truda, a ovisno o nama je kakva će ona biti. Netko će biti zadovoljan što poslije odrađenog treninga, bez grižnje savjesti, može pojesti čokoladicu, nekome je nagrada osjećaj samopouzdanja koji dobije završetkom treninga, nekome je to druženje s ljudima iz grupe, a svima je onaj napredak koji je svakako vidljiv nakon određenog vremena provedenog u trenažnom procesu.

 

Ako ste se odlučili vratiti trčanju nakon stanke, morate se držati svoga cilja i vjerovati u svoj uspjeh. Treneri su tu da vam pomognu, a na vama je da nas potražite.

I ne zaboravite – u Zagrebu 20.8.2018. kreće tzv. povratnička grupa za sve vas koji tijekom ljeta niste trenirali ili ste trenirali jako malo.

Napisala: Marija Penava, trenerica Trčaone Zagreb

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama: