Kao treneri nordijskog hodanja susrećemo se s ljudima koji imaju predrasude prema takvom načinu rekreacije. Iako neiskusnima nordijsko izgleda kao obično hodanje samo sa štapovima, uvjeravamo vas da to i nije baš tako. Kako bismo i dokazali da nordijsko hodanje nije jednostavno, ili kako mnogi misle samo šetanja i „držanje“ štapova po šumi, uputit ćemo vas u nekoliko pogrešaka koje početnici najčešće rade, a koje su podloga za kvalitetno bavljenje ovim sportom:

POGRČENE RUKE – prilikom hoda sa štapovima iznimno je važno pravilno koristiti ruke koje moraju biti ispružene u zglobu lakta kako bi utjecali na efikasnost odguravanja štapova od podloge te odgovarajuće dužine koraka. Krivo postavljene ruke rezultirat će grčenjem i bolovima.

PRETKLON/ZAKLON LEĐA – tijekom hoda iznimno je važno je naglasiti uspravan trup koji postižemo aktiviranjem mišića trbuha i leđa što će dovesti do smanjenja mogućnosti pogrčenih leđa prema naprijed ili prema natrag. Probajte hodati brzim tempom i bez štapova ali s uspravnim tijelom i primjetit ćete kako nije baš jednostavno ukoliko ne osvjestite u kojem položaju vam se nalazi trup.

(PRE)KRATAK KORAK – osnova koordinacije bilo kojeg kretanja prirodno je ugrađena, tako da se i tijekom nordijskog hodanja taj prirodni mehanizam suprotna ruka-suprotna noga odražava na kvalitetu samog hodanja što posljedično dovodi do odgovarajuće amplitude koraka. Početnici trebaju raditi na tome da korak ne bude prekratak ali isto tako ni predug u protivnom se vježba ne izvodi tako da ima benefite koje želimo dobiti od nordijskog hodanja.

ZASUCI TRUPA – isto tako pod pojmom pravilnog i aktivnog trupa bitno je naglasiti da se aktivacijom ramenog pojasa i mišića ruku aktivira gornji dio trupa te se smanjuje opterećenje na donje ekstremitete, posebice koljeno i kralježnicu. Ukoliko želimo izbjeći bol u donjem dijelu leđa ne bismo trebali raditi naglašene rotacije prema van ili prema unutra već biti cijelim gornjim dijelom tijela okrenuti prema naprijed. Probajte to osvjestiti i dok samo brzo hodate i primjetit ćete kako vas tijelo vuče u rotaciju.

NESINKRONIZIRANI RAD RUKU I NOGU – ono što je posebice važno, a opterećuje svakog novog polaznika, je sinkroniziranje rada ruku i nogu. Ovdje ciljamo na pokret i kako on treba izgledati, jesu li ruke dovoljno usklađene, korak prekratak ili predugačak? Nemojte se previše brinuti, među vama će biti i onih kojima koordinacija i nije baš najbolji prijatelj ali redovito dolazeći na treninge svi će garantirano poboljšati svoju koordinaciju. Važno je opustiti se i pretjerano ne razmišljati, a s vremenom i strpljenjem promjene će biti vidljive.

Nadamo se kako smo odgovorili na poneku nedoumicu oko nordijskog hodanja i da ćemo na prvom treningu u Trčaoni vidjeti nasmijana lica spremna za metre i kilometre s nama. 🙂

Napisali: Alvin Alić i Karla Starčević, treneri nordijskog hodanja u Trčaoni

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama: