Velik broj ljudi pogriješi pri pomisli kako je samo „brzo i jako“ trčanje učinkovito. Nakon nekoliko takvih treninga, u kojima početnici rekreativci najčešće dožive nelagodu i boli, trkači „puknu“ te odustanu od trčanja. Zašto? Zato što se nitko ne želi mučiti svaki drugi dan trčeći po nasipu ili Maksimiru i ne uživati u tome.

Trčanje mora biti prije svega ugodno i umjereno, s povremenim malo bržim treninzima koji će nam pomoći da postanemo izdržljiviji i brži, a to se podudara sa principima sportskog treninga. Obavezno treba staviti naglasak na uživanje u trčanju. Upravo se toga držimo u Trčaoni, edukacijom i treningom, kroz ugodne i lagane treninge, do bolje forme te višeg stupnja zdravlja (tjelesnog i emocionalnog).

Ukoliko ne želite trčati zbog priprema za utrke već samo uživati na zraku i održavati kondiciju cijele godine, grupa Rekreativka je idealna za vas. Ova grupa radi po posebnom programu koji će članice i članove polako dovesti u formu da mogu trčati 30 minuta i u toj formi ih držati do kraja škole bez povećanja intenziteta i trajanja. Neće se provoditi specifični treninzi poput ubrzanja i fartleka niti će se povećavati intenzitet ili trajanje treninga.

Rekreativka ima sve elemente treninga ali ne prelazi granicu od 30 minuta trčanja.

Ako vam sve navedeno nije dovoljno da se priključite evo nekoliko faktora zašto je umjereno rekreativno trčanje dobro za vas:

  • Trčanje = sreća

Trčanje ima blagotvorne psihološke učinke u obliku povećanog osjećaja euforije, za koga se vjeruje da ga izazivaju endorfini (hormoni sreće).
Trkačkim treninzima u Trčaoni progresivno napredujemo u kilometraži pripremajući se za utrke. Na taj način „rušimo“ osobne rekorde iz tjedna u tjedan što nas čini samopouzdanijim, ispunjenim i sretnim (sjetite se prvog treninga i pretrčanih 700 m, a gledajte gdje ste danas ). Također je dokazano kako trčanjem možemo smanjiti stres i depresiju.  Stoga, ako ste sretni i pucate od pozitivne energije sjetite se da ste maloprije odradili trkački trening. Trčaonina trkačka obitelj je poznata baš po ovim dobrobitima trčanja, uvijek se smijemo, skačemo, trčimo i uživamo u ugodnim treninzima.

  • Mozak voli trčanje

Znanstvenici sa Sveučilišta Cambridge otkrili su kako trčanje potiče mozak na stvaranje sive tvari, te tako nastaju brojne nove moždane stanice koje su odgovorne za  poboljšanje kognitivnih funkcija poput učenjapamćenja i odlučivanje. Trčanjem se poboljšava koncentracija i budnost na „račun“ povećanog dotoka krvi u mozak.  Također postoje studije na britanskim radnicima kojima je dokazana puno bolja koncentracija u danima kada su odradili trkački trening nego u danima kada nisu. Bili su produktivniji na poslu i radili su puno manje grešaka.

Ako ne možete nagovoriti druge da se priključe Trčaoni, probajte sami odraditi jedan trkački trening prije posla te zarazite kolege i radno okruženje svojom pozitivnom energijom.

Trčanjem se potpuno “zarazite” već na prvih nekoliko treninga, a dobrobiti možete vidjeti gotovo odmah.
  • Trčanje kao zamjena za tabletu za spavanje

Mnogi trkači su svoje tablete protiv nesanice zamijenili tenisicama i trčanjem te si poboljšali kvalitetu sna što posljedično vodi do boljeg odmora i oporavka tijela, a to nas čini raspoloženijim i opuštenijim. Studija je potvrdila da 150 min umjerenog trčanja tjedno poboljšava kvalitetu sna za 65%.  Ako još niste, prije spavanja odradite trkački trening te usporedite kvalitetu sna nakon treninga s kvalitetom sna u noći kada prije spavanja niste trčali. Rezultati će vas oduševiti, a vi ćete spavati s osmjehom na licu.

  • Tijelo je stvoreno za trčanje

Umjerena aerobna aktivnost, kao što je trčanje, smanjuje rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti. Preporuke Svjetske zdravstvene organizacije za primarnu prevenciju od kardiovaskularnih bolesti (KVB) je 150 min umjerene aerobne aktivnosti tjedno čime smanjujemo rizik nastanka KVB za 20-50%.

Brojni su dokazi koji potvrđuju ostale dobrobiti umjerenog trčanja kao što su: smanjenje lošeg (LDL) i povećanje dobrog (HDL) kolesterola, snižavanje visokog krvnog tlaka, poboljšanje gustoće kostiju čime postaju čvršće, prevencija pretilosti, zdravija i ljepša koža… Sve su ovo i više nego čvrsti dokazi kako je ljudsko tijelo stvoreno za kretanje.

Sreća nakon uspješno završenog treninga.
  • Trčanje produljuje život – dokazano!

Studije su pokazale da si trkači koji redovito treniraju mogu prosječno produljiti život za 3 godine. Duži život znači i više doživljaja i prepričavanja trkačkih priča unucima i praunucima.

Dovoljno razloga za reći DA! 🙂

Više o programu Trčaona škole trčanja pročitajte na www.trcaona.hr/plan-i-program-trcaone/ .

Napisao: Marko Bićanić, trener Trčaone Zagreb

Podijeli tekst na društvenim mrežama: