Napokon ste se odlučili za trčanje i onda čujete komentare poput: “Gdje ćeš po ovome vremenu? Vani pada kiša! Izgorit ćeš na suncu” . Kada bismo čekali idealne vremenske uvjete nikada ne bismo izašli iz stana, a posebno ne bi krenuli trčati. Nekome smeta sunce, nekome kiša, visoke ili niste temperature, vjetar…sve su to samo “razlozi” kojima tješimo sebe da je uredu što nismo krenuli. Od ovog trenutka prekidamo sa svim izlikama jer ćemo naučiti sve trikove kako da vam bude ugodno trčati u svim vremenskim uvjetima i godišnjim dobima.

Budući da nam školska trkačka sezona traje od ožujka do listopada, zaista prođemo kroz sve vremenske uvjete pa tako trening započnemo uz ugodno sunce, a završimo okupani kišom. Ništa od toga ne treba vas uplašiti jer uz pravilnu opremu, trčanje je uvijek gušt. Osnovna oprema za trčanje su tenisice, tajice i kvalitetna majica za trčanje (službenu Trčaoninu majicu dobit ćete na poklon u lipnju), a ovisno o vremenu na sebe dodajemo još koji sloj odjeće.

PROLJEĆE

Naš trkački put započet ćemo u proljeće koje karakteriziraju sve duži i topliji dani, manje magle i snijega, ali česta pojava kiše. Glavno oružje protiv kiše je vodo i vjetronepropusni šuškavac koji treba disati kako se toplina i vlaga ne bi zadržavale na tijelu. Od 2u1 opreme, svakako treba istaknuti sunčane naočale i šiltericu koja je dobra zaštita od sunca, ali i od kiše kako nam kapi vode ne bi upadale u oči. Nemate nepropusne tenisice, a vani je kiša?! Naravno da nećete propustiti trening. U mokre tenisice stavite zgužvani novinski papir, papir će brže upiti vodu i vaše tenisice su spremne za slijedeći trening, a vi sa sobom ponesite suhu odjeću i obuću.

LJETO

I prije nego se okrenete stiže nam ljeto i s njim veće temperature i puno manje odjeće. Odjeća za trčanje trebala bi biti od sintetičkih materijala jer oni ne zadržavaju znoj, elastični su, brže se suše i ugodni su za nošenje. Za one koji odluče nositi kratke hlačice i majice bez rukava, poželjno je da se namažu kremom za sunčanje jer, vjerujte, trčanje je bolje od bilo kakvog solarija. Još je nešto važno za napomeniti prilikom trčanja ljeti, a to je pojava komaraca i mušica od kojih se možemo zaštiti pomoću sredstava za zaštitu od komaraca u obliku kreme ili spreja. Vaši treneri brinu za vaše zdravlje i prilikom ekstremnih i iznadprosječnih temperatura modificiraju treninge, a vaša glavna zadaća tijekom ljetnih mjeseci je unositi dovoljno tekućine u organizam. Stoga je glavni dodatak ljetnoj opremi bočica s vodom ili izotonikom.

Šilterica će postati osnovna oprema svakog sunčanog ali i kišnog treninga.

JESEN

Bliži se kraj škole i promjenjivo jesensko vrijeme. Možemo očekivati kišu, maglu i vjetar, što bi značilo da se vraćamo u šuškavce ili sportske duge majice koje će držati kožu suhom i udobnom tijekom trčanja. Prilikom vjetra i hladnijih dana jako je važno zaštiti uši i ruke pa u našu opremu dodajemo rukavice i trkačku maramu (koju ćemo vam pokloniti kod upisa) koja ima više funkcija i neizbježna je ako se odlučite priključiti našim članovima u klubu i trčati zimi.

Najvažnije od svega je uživati u treniranju…po svim vremenskim uvjetima 🙂

Kod nas u Trčaoni, u prosjeku se godišnje odgode dva treninga (da dobro ste pročitali DVA) zbog vremenskih neprilika i nikada to ne činimo unaprijed, nego na licu mjesta po odluci trenera. Stoga je jako važno biti spreman na sve i vjerovati svojim trenerima kada kažu da su uvjeti baš za trčanje.

Ako od svih informacija ovdje navedenih trebate zapamtiti jednu (koju slobodno možete napisati i na komad papira i zalijepiti na neko vidljivo mjesto) onda neka to bude “Vrijeme uvijek izgleda lošije kroz prozor.” Stoga, nemojte dopustiti da vas to zaustavi!

 

Napisala: Marija Penava, trenerica Trčaone Zagreb

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama: