Svaki kvalitetan plan i program treninga trčanja sastoji se od tri dijela: zagrijavanja, glavnog dijela, koji podrazumijeva trkački dio, i istezanja nakon toga. Zašto su ova dva na početku i kraju posebno bitna te koje su njihove prednosti te što donose našem organizmu saznajte u daljnjem tekstu.

Uvodni dio treninga započinje okupljanjem trkača oko trenera i zagrijavanjem. Trenerov cilj na zagrijavanju je kroz opušteni razgovor pobuditi vježbačevu pažnju i motivaciju za treningom kao i pripremiti mišiće, kosti i zglobove na ono što dolazi u glavnom dijelu.

Zagrijavanje u našoj školi trčanja provodi se kroz tri grupacije vježbi:

  1. kruženja dijelovima tijela čija je svrha „podmazivanje“ zglobova,
  2. dinamičko istezanje koje će pomoći u povećanju brzine kontrakcije i relaksacije mišića
  3. vježbi snage s ciljem aktivacije „uspavanih“ mišića i spriječavanja mogućnost ozljede.

Glavna svrha svih navedenih vježbi je povećanje temperature tijela te radnog kapaciteta srčano-dišnog sustava što će omogućiti lakšu izvedbu treninga.

Nakon dobro odrađenog trčanja i laganog napora, za naš organizam slijedi faza hlađenja i smirivanja koju provodimo kroz vježbe disanja i statičkog istezanja. Ovaj dio treninga svi treneri shvaćaju jako ozbiljno jer predstavlja ulaganje u sljedeće treninge, a za cilj ima poboljšavanje oporavka, smanjenje moguće boli u mišićima kao i povećanja opsega pokreta u zglobovima.

Ako se sve navedene faze dosljedno odrade, ništa vam ne može stati na put da odradite vrhunski trening, napredujete u svojim trkačkim sposobnostima i napravite nešto za svoje zdravlje!

Vaši treneri vas željno iščekuju, vidimo se!

Filip Bolčević, student kineziologije

Podijeli tekst na društvenim mrežama: