Uoči proljeća mnogi napokon počnu provoditi u djelo svoje novogodišnje odluke, želje i planove o postizanju top forme. Ako je jedna od tih odluka trčanje, bilo cestovno ili trail, prije nego krenete donosimo vam nekoliko savjeta, utemeljenih na stručnom, ali i osobnom trkačkom iskustvu voditeljice projekta Sportskog savjetovališta Farmacia, Ljerke Jurić Karoli, mag.pharm.

Ljerka Jurić Karoli
  1. Odredite si cilj (Krećem trčati!) i zaista krenite. Lakše je ako imate već formiranu ekipu koja ima iskustva u tome, a ako je nemate, vrijeme je da stvorite svoju. Upišite školu trčanja u kojoj, osim društva i motivacije, dobivate i ono zbog čega ste došli – strukturirani trening i osmišljeni program. Taj vas program neće voditi samo do cilja, nego i pomaknuti vaše granice stepenicu više.
  2. Posvetite pažnju odabiru dobre i kvalitetne opreme – za početnike to je na prvome mjestu obuća.
  3. Vodite računa o prehrani, jedite redovito, ne izgladnjujte se i ne preskačite obroke. Nikako nije dobro jesti neposredno prije treninga niti da je od obroka proteklo više od 4 sata prije aktivnosti. Isto tako važan je i obrok nakon aktivnosti, kombiniran od ugljikohidrata i proteina. Kako ćete napredovati, mijenjati će se važi zahtjevi za unosom energije, omjerima makronutrijenata koji čine obrok, kao i učestalost obroka. Educirajte se oko prehrane, dodataka prehrani, konzultirajte sa stručnjacima, čitajte, pitajte, razmjenjujte iskustva.
  4. Obavezno pijte dovoljno tekućine, a posebno vodite računa o hidraciji za vrijeme treninga ili duljih vanjskih aktivnosti, osobito za sunčanog vremena kada treba voditi računa o gubitku tekućine, adekvatnom unosu, ali i balansu elektrolita čija neravnoteža može dovesti do ugrožavanja ne samo performansi već i života.
  5. Važno je i odmoriti se – odmor je ključan za zdravlje, oporavak i napredak u vježbanju.
  6. Budite kontinuirani u treninzima, ne preskačite ih zbog vjetra, kišice ili onog najčešćeg izgovora: “Ne da mi se.” Na ovaj način ćete jedino napredovati i izbjeći stalne nove početke i moguće ozljede.
  7. Uživajte. Netko će rezultate vidjeti prije, netko kasnije, netko će u sebi otkriti sprintera, netko joggera, no to nije bitno. Budite realni u svom cilju, uživajte u svakom napretku i činjenici da radite nešto za sebe i svoje zdravlje. Pokrenite i svoje najmilije jer trčanje je nešto što možete raditi zajedno i pritom istraživati nova mjesta, staze, planinske rute.

I na kraju, razlog više da počnete trčati –  zdravstvena istraživanja pokazuju da su vježbači na otvorenom puno vitalniji i živahniji i subjektivno su svoj nivo energije ocijenili puno višim nego vježbači u zatvorenom prostoru.

Stoga, krenite!

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama: