Trener Eugen, koji vodi treninge na lokaciji Maksimir (Harambašićeva), o vježbama snage kaže kako su dobrobiti brojne i što je važno znanstveno dokazane.

Treningom snage dugoročno gledano utječemo na:

  • Prevenciju ozljeda
  • Bolju posturu i tehniku trčanja
  • Unapređenje performansi trkača (ekonomičnije trčanje )
  • Smanjenje masnih naslaga
  • Brži oporavak nakon aktivnosti
  • Prevenciju osteoporoze i kroničnih nezaraznih bolesti
  • Povećanje samopouzdanja
Treninge snage radimo s vlastitom težinom ili s dodatnim rekvizitima

Što su mišići cijelog tijela jači, i ako djeluju kao cjelina, osoba ima predispozicije trčati brže uz manji napor. Upravo zato poseban naglasak u treningu usmjeren je na jačanje mišića nogu, leđa, trbuha, cjelokupnog trupa te na tehnici skokova i doskoka, fleksibilnosti i ravnoteže.

Snažan trup pokreće tijelo. Kada je trup jak i stabilan, lakše i pravilnije možemo generirati veću silu i tako smanjiti mogućnost ozljeda, a svaki pokret kojeg izvodimo kreće upravo iz trupa. On ima veliku ulogu pri pravilnom disanju, stabilizaciji kralježnice i ekonomičnosti trčanja obzirom da se na njega vežu ruke i noge koje dominantno koristimo kod trčanja. Jak trup ujedno znači i manje bolova u leđima i bolju posturu u svakodnevnom životu.

Svaki korak kod trčanja predstavlja odupiranje silama tako da se tijelo konstantno nalazi pod opterećenjem.  Tijelo je u tim situacijama u nemogućnosti absorbirati toliku silu te se ona prenosi na slabije i manje razvijene dijelove lokomotornog sustava. Tako mogu nastati kronične ozljede kao posljedica dugoročne akumulacije lokomotornoga sustava i najčešće znače dugotrajno mirovanje i prekid bilo kakvih aktivnosti pa je svakako bolje spriječiti nego liječiti. Upravo zato je trening snage u Trčaoni najbolja odluka koju možete donijeti za svoje tijelo jer ćete poduzeti baš sve da poboljšate kvalitetu života, a usporedno će osobni trkački rezultati biti bolji nego ikad.

Vježbe su osmišljene tako da budu korisne ali i zabavne te su u potpunosti kreacija vaših trenera.

Kako izgledaju treninzi snage

Na treningu snage, u većini slučajeva, rade se vježbe s opterećenjem vlastitog tijela. Primarni cilj je izvoditi vježbe efikasno i na pravilan način, a ono što je posebno važno istaknuti je da se od svih vježbi najviše pogađaju mišići trupa jer sa jakim trupom imamo dobru bazu i podlogu da nam i mišići ekstremiteta budu snažni i stabilni – poručuje trener Alvin, koji treninge snage održava na lokaciji savski nasip (Odranska 1).

Od vježbi koje najviše radimo su različite varijante planka, izdržaja i podizanja trupa koje, ovisno o modalitetu rada, znaju biti itekako zahtjevne. Koliko god je takav pristup treninga dobar i pouzdan ( jednostavno se provodi i praktičan je za bilo koju lokaciju, a ne samo za prostor i vrijeme treninga) svima nama predstavlja zasićenje kroz određeno vrijeme stoga su tu u kombinaciji i rekviziti za vježbe s opterečenjem. Valja istaknuti kako je u vježbama s opterećenjem uvijek poseban naglasak na izvedbi te se posebno pazi na pravilnu izvedbu i disanje.

Pridruži nam se na treninzima snage kroz cijelu zimu.

Ono što krasi ove treninge mogućnost je različite primjene metodičkih formi i njegovih inačica, bilo da se radi o kružnoj, staničnoj ili cirkularnoj formi, što svakako doprinosi razbijanju monotonije i dosade na treninzima. Rekviziti kojima se služimo su girje (rusko zvono), gume sa otporom, set bučica do 2kg, medicinka te sva ostala oprema koja može poslužiti kao dobar rekvizit za pojedinu vježbu poput stolaca, zidova, knjiga i slično). Vježbe su osmišljene tako da budu korisne ali i zabavne te su u potpunosti kreacija vaših trenera.

Vježbe snagu komplementarno se nadopunjuju na bilo koji oblik aktivnosti te nikad nisu “višak” ili aktivnost koja nema dodatnu svrhu. Zdravo je i veoma korisno na ovaj način osnažiti tijelo i pripremiti ga za napore koji se javljaju, posebno u treninzima trčanja.

Podigni svoju fizičku spremu na višu razinu i osiguraj svoje mjesto na treninzima snage prijavom nakon treninga trčanja jer broj sudionika na treninzima je ograničen.

Vidimo se!

Napisali: Alvin Alić i Eugen Kanjir, treneri u Trčaoni Zagreb

 

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama: