fbpx

Prvih 5 koraka u nordijskom hodanju

Kako bismo u svijet ovog prekrasnog sporta ušli na najbolji mogući način te izbjegli potencijalne ozljede i naučili što kvalitetnije tehniku, evo prvih 5 koraka na koje treba obratiti posebnu pozornost:

Prvi korak

Postura tijela je prva stvar na koju obraćamo pozornost, jer nam dobra postura omogućava kvalitetnije izvođenje tehnike. Ona podrazumijeva ravnomjernu raspodjelu težine na oba stopala, lagano savijena koljena, postavljanje zdjelice u neutralan položaj, povlačenje lopatica prema natrag te pogled usmjeren prema naprijed.

Drugi korak

Drugi korak učenja tehnike je – hodanje. Hodamo bez štapova, na način da radimo veće zamahe rukama, ali s opuštenim ramenima i prirodno savijenim laktovima. To će nas natjerati da produžimo i ubrzamo korake, što nas u konačnici vodi stvaranju osnovnih pokreta za nordijsko hodanje.

Treći korak

U trećem koraku uzimamo štapove i navlačimo vezice. Štapove ne držimo, već su nam šake otvorene, a oni pasivno vise na vezicama. Nakon toga radimo sve isto kao u drugom koraku samo uz vučenje štapova. Cilj ove vježbe je privikavanje na štapove i usvajanje pravilne koordinacije ekstremiteta dok ih koristimo, odnosno da korake radimo istovremeno suprotnom rukom i suprotnom nogom. Također u ovom koraku inzistiramo na opružanju laktova.

Četvrti korak

Četvrti korak je ubadanje štapova u tlo, ali i dalje s otvorenim dlanovima. Naglasak je na ubadanju štapova pod kutem (nikako ne okomito) u odnosu na podlogu. Ubod se vrši “trzajem” zgloba šake u zadnjem trenutku zamaha prema naprijed, odnosno kad štap zastane na podlozi. Taj se osjećaj dobije s vremenom. Laktovi trebaju biti prirodno lagano savijeni i u ovom trenutku nam je iznimno važna prethodno usvojena koordinacija ruku i nogu. Drugim riječima, važno nam je da hodamo suprotnom rukom i suprotnom nogom, uz ubod štapa prema naprijed.

Peti korak

Peti korak je odgurivanje od štapova. Poanta ovog koraka je, kao što nam i ime kaže – da iskoristimo štapove i odgurnemo se od njih. To nam omogućava veću brzinu hodanja i aktivaciju mišića u gornjem dijelu tijela – što i jest svrha nordijskog hodanja. Iako to u finalnoj tehnici nije tako, ovdje se ruka nakon odgurivanja kreće samo do kuka. Razlog tome je što je ovdje fokus na vježbanju pravovremenog ubadanja štapa i pod pravim kutem. Aktivno otpuštanje ruke prema natrag, što je ključno u cjelokupnoj tehnici, radi se u 7. koraku.

U našoj školi nordijskog hodanja s vama ćemo detaljno proći sve ove korake. Nakon njih, slijedi još pet, zahtjevnijih, ali vrijednih. U konačnici, tehnika nordijskog hodanja izgleda ovako.


Vidimo se na treninzima!

Napisao: Luka Bikić,  trener nordijskog hodanja u Trčaoni

Podijeli tekst na društvenim mrežama: