fbpx

Pain

Bol. Kada ju osjetite, prvo što zaželite je da odmah nestane. Ukoliko ste apsolutni početnici i po prvi put krećete u nove izazove, morate shvatiti da bez osjeta boli tijekom procesa trčanja/vježbanja nema niti napretka. Jane Fonda je početkom 80ih godina prošlog stoljeća pokrenula fitness industriju kolekcijom video kaseta uz pomoć kojih je „zarazila“ milijune amerikanaca da započnu vježbati kod kuće. Usporedo su diljem SAD nicali fitness centri i svi su bili zaluđeni lijepim izgledom. Međutim, svi ti lijepi modeli i treneri su izgledali savršeno na TV i jumbo plakatima.

Ali pitanje svih pitanja bilo je kako doći do tog rezultata, kako doći do tog izgleda?

pulica

Prije spomenuta glumica, tada već potvrđena prvoklasna fitness zvijezda, promovirala je moto koji su mnogi uzeli kao poticaj, a cijela se industrija vježbanja poistovjetila s istim. „No pain, no gain“ postao je slogan koji se toliko rasprostranio da su ga kao nit vodilju započeli proklamirati čak i body builderi. Bez boli, nema postignuća!
Korijen ovog izraza pronalazimo u stihovima iz daleke 1650. g. u sljedećoj pjesmici:
NO PAINS, NO GAINS
If little labour, little are our gains:
Man’s fortuness are according to his pains.
Pjesnik Robert Herrick je u zbirci pjesama „Hesperides“ povezao rad i dobitak, pa čak i osobno blagostanje s uloženim trudom. Hrvatsku inačicu Fondine poruke možemo pronaći u mudrosti „Kako siješ, tako žanješ“ budući nam upravo ona dočarava naš trenutni put. U početku su to minutice trčanja tijekom kojih osjećamo minimalnu bol. Povećanjem dionica trčanja i vrijeme trajanja istih, povećava se mogućnost pojave boli u mišićima.
Međutim, istovremeno se i povisuje prag osjeta boli, prag tolerancije na bol kao i opća pripremljenost našeg organizma. Utječemo istovremeno i na „tijelo i duh“! Uskoro ćete kasnije početi osjećati bol, duže ćete moći trpiti bol, a pretrčeni kilometri biti će sve lakši i lakši. Mišići će biti spremniji za sve teže i teže napore. A onaj rezultat sa testiranja „prvog“ kilometra past će u zaborav već kod Plitvičkog maratona kada vas očekuje pet kilometara u komadu!
Savjetujemo vam da zavrnete rukave i iskoristite stidljive zrake sunca. Obavite proljetnu sjetvu koju ćemo zajedničkim snagama ploditi tijekom lipnja, srpnja i kolovoza, a rezultati će biti vidljivi nakon uspješne jesenske žetve na zagrebačkom (polu)maratonu!
Per aspera ad astra…

piše: Erik Lukšić

Podijeli tekst na društvenim mrežama:

Share your thoughts