fbpx

Što (ne) trebate raditi prije polaska u školu trčanja/nordijskog hodanja?

Često nas zovete i pitate što trebate raditi kako bi se pripremili za treninge u Trčaoni.

Prvi odgovor koji dajemo je da ne trebate raditi ništa jer je naš program rada napravljen tako da odgovara i osobama koje se jako dugo nisu bavili nikakvom aktivnosti. I to je točan i ispravan odgovor.

No, kao i u svemu drugome preporuča se svojevrsna priprema. U ovom slučaju, priprema vašeg tijela na aktivnost. Vi najbolje poznajete svoje tijelo te koliko ste o njemu (ili niste) vodili brigu zadnjih godina. Ako se dugo niste ničim bavili niti ste pohađali programe rekreacije (pilates, aerobik, vožnja bicikla, plivanje) onda se svakako preporučuje da polako pripremite svoje tijelo za treninge u Trčaoni.

Ne radi se tu ni o kakvim posebnim vježbama – naš savjet je da tri tjedna prije početka treninga idete u lagane šetnje, ali da one budu redovite tj. tri puta tjedno.

Prvi tjedan neka svaka šetnja traje po 45 minuta, drugi tjedan po sat vremena, a treći tjedan po 1:15 min. Običan, najobičniji hod. Nikakav brzi hod niti trčanje. Samo hodanje po kvartu ili obližnjem parku.

Također preporučujemo da hodate točno u terminu kada ćete imati treninge u Trčaoni. Znači, ako ste izabrali termin ponedjeljkom, srijedom i petkom 18-19h onda točno u tim terminima idite na hodanje. Na taj način ući ćete u rutinu odlaska na trening. A polako ćete naučiti i ukućane da vas u tom terminu više neće biti doma 😉

Zašto obično hodanje?

Pa prije svega hodanje bi nam svima trebala biti poznata i nezahtjevna aktivnost tj. trebalo bi nam svima biti lagano. Ako vam je obično hodanje teško, onda se trebate zapitati da li je trčanje ili nordijsko hodanje za vas jer su oni puno zahtjevnije aktivnosti.

Dugotrajnijim hodanjem šaljete signale tijelu tj. polako ga pripremate na ono što će uslijediti za nekoliko tjedana. Tijelu će u Trčaoni biti najveća promjena biti to što će se morati kretati 60 minuta i zato je dobro polako ga naviknuti na to s hodanjem.

Evo što ne biste smjeli raditi prije dolaska u Trčaonu:

  • krenuti samostalno s trčanjem
  • raditi vježbe snage

jer je velika vjerojatnost da ćete nešto raditi krivo i da ćete pretjerati u tome te dobiti upale kojih u Trčaoni neće biti. Stoga vas molimo da se suzdržite vježbanja prije dolaska u Trčaonu. Samo hodanje i ništa više 😉

I da se vratim na početak,
prije prvog treninga ne trebate ništa raditi/vježbati,
ovo su preporuke “za one koji žele znati više” 😉

 

Piše: Nedeljko Vareškić, voditelj Trčaone

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama: