fbpx

Važnost vježbi jakosti

Veliki broj trkača zanemaruje vježbe jakosti jer smatraju da je za rezultat u trčanju zaslužno isključivo i samo trčanje. Sigurna sam da ste mnogo puta čuli da su vježbe jakosti i trčanje veoma povezani, a u ovom članku objasniti ću i zašto je to tako. Vjerujem da ste upoznati i s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije ali ću ih još jednom istaknuti.

Preporuke Svjetske zdravstvene organizacije za tjelesnu aktivnost odraslih osoba (18 – 64 godine):

  1. Odrasli trebaju provoditi najmanje 150 minuta tjedno umjereno intenzivne ili 75 minuta tjedno visoko intenzivne aerobne aktivnosti ili kombinaciju umjerene i visoko intenzivne aerobne aktivnosti.
  2. Tjelesna aktivnost može se provoditi tijekom dana, ali se treba provoditi barem 10 minuta kontinuirano.
  3. Aktivnosti za jačanje mišića treba se provoditi najmanje 2 puta tjedno te je potrebno uključiti sve velike mišićne skupine.

Kada trčimo razvijamo prvenstveno energetske kapacitete odnosno utječemo na izdržljivost srca i krvožilnog sustava te učimo disati na ekonomičniji način. Ukratko – brzina, izdržljivost i učinkovitost neke su od sposobnosti koje razvijamo ovakvom vrstom treninga.

S druge strane, treningom jakosti razvijamo neke druge sposobnosti koje su nam isto od iznimne važnosti – osim što jačamo vlastito tijelo kao i njegove pojedine regije, vježbama jakosti možemo utjecati primjerice i na koordinaciju i ravnotežu. Pomoću vježbi jakosti možemo znatno smanjiti rizik od ozljeđivanja te je upravo to jedan od razloga zašto su one sastavni dio Trčaona plana i programa i u školi, ali kasnije i u klubu trčanja. Poseban naglasak u našim treninzima stavlja se na jačanje mišića nogu i cjelokupnog trupa te na vježbe ravnoteže. Potrebno je da trup bude jak jer upravo on povezuje ruke i noge koje dominantno koristimo prilikom trčanja. Kod trčanja, naše tijelo se konstantno treba odupirati raznim silama, a između ostalog prisutna je i faza leta – kako bi se tijelo u tim uvjetima moglo ‘ponašati’ na pravilan način i reagirati kako treba, bitno je u okviru treninga uključiti vježbe jakosti koje će imati pozitivan učinak u takvim situacijama. Upravo zato su u program uključene vježbe jakosti.

Možemo izdvojiti samo neke od doprinosa vježbi jakosti, a to su:

– smanjenje mišićne neravnoteže

– cjelokupno poboljšanje performansi

– povećanje jakosti cijelog tijela i pojedinih regija

– prevencija ozljeda

Tijelo trebamo gledati kao cjelinu i iz tog razloga je potrebno uvrstiti i trčanje, ali i vježbe jakosti jer svaka vrsta treninga ima svoje benefite. Zato dragi trkači i trkačice, umjesto pitanja ili-ili, razmislite koje benefite vam donosi trening trčanja, a koje benefite vam omogućava trening jakosti. Zastupite i jedno i drugo, ovisno o vašim ciljevima! Naravno, u obzir uzmite i vaše ‘slabije’ karike te ih jačajte!

 

Što čekaš? Uvrsti tjelesnu aktivnost u svoju svakodnevicu i uživaj u brojnim pogodnostima!

Vježbe jakosti također igraju važnu ulogu u programu nordijskog hodanja.

 

Vidimo se na treningu u Trčaoni!🏃🏻

Napisala: Lucija Zubac, trenerica Trčaone Zagreb

#Trčaona

#VrijemeZaMene

 

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama: