Pet godina UNICEF-ove utrke u kojoj su pobjednici uvijek – djeca

Kroz 4 godine Mliječna staza osigurala je važna ulaganja za najranjiviju djecu u Hrvatskoj – od banke humanog mlijeka do podrške rodilištima, udomiteljskim obiteljima te djeci s teškoćama u razvoju

 

Mliječna staza je tradicionalna UNICEF-ova humanitarna utrka koja se petu godinu zaredom održava s ciljem ostvarivanja pozitivnih promjena za najranjiviju djecu u Hrvatskoj. Od 2017. godine do danas Mliječna staza je stvorila veliki društveni zamah i prikupila ukupno 3,3 milijuna kuna za potporu djeci i obiteljima u Hrvatskoj. U prve četiri godine UNICEF je podržao otvaranje nacionalne banke humanog mlijeka, te osigurao financijsku potporu udomiteljskim obiteljima s najmlađom djecom, opremu za sva rodilišta u Hrvatskoj , a prošle godine prikupljeno je 1,2 milijuna kuna za opremu i obuku za senzorne terapije u područjima u Hrvatskoj gdje je to najpotrebnije.

 

Od prve banke humanog mlijeka do podrške za udomitelje, rodilišta i djecu s teškoćama

Prva utrka Mliječna staza održana je 2017. godine s ciljem prikupljanja sredstava za prvu banku humanog mlijeka u Hrvatskoj. Riječ je o projektu koji je ostvaren kao rezultat suradnje Ministarstva zdravstva i UNICEF-a, a na inicijativu Hrvatske udruge grupa za potporu dojenja. Za otvaranje prve banke humanog mlijeka u Hrvatskoj Ministarstvo zdravstva osiguralo pet milijuna, a UNICEF 3,4 milijuna, od čega je na utrci te godine prikupljeno 750.000 kuna. U Hrvatskoj se svake godine prijevremeno rodi oko 2000 djece, a njih oko 400 treba intenzivnu zdravstvenu skrb kako bi preživjelo. Otvaranjem banke humanog mlijeka osigurani su najviši standardi zdravstvene njege za prijevremeno rođene i teško bolesne djevojčice i dječake kojima nije dostupno majčino mlijeko.

2018. godine, u sklopu kampanje „Svako dijete treba obitelj“, UNICEF-ova utrka se trčala za podršku udomiteljskim obiteljima koje brinu o najmlađoj djeci. U suradnji s Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike (tada Ministarstvom za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku), a zahvaljujući i sredstvima prikupljenim na Mliječnoj stazi – ukupno 700.000 kn, UNICEF je udomiteljskim obiteljima osigurao kolica, sjedalice za auto, krevetiće, komode za prematanje, stolce za hranjenje i drugu potrebnu opremu.

Na trećoj Mliječnoj stazi, 2019. godine, prikupljeno je ukupno više od 700.000 kuna koje je UNICEF uložio u podizanje standarda brige u svim rodilištima diljem Hrvatske. Tako je prihod od kotizacija utrke utrošen za nabavu opreme koju su nacionalna rodilišta prepoznala kao prioritetnu, kao što su bežični CTG uređaji koji mjere djetetov puls, a majci omogućuju kretanje, fototerapijske dekice za liječenje novorođenačke žutice dok je dijete uz majku te krevetići za bebe prilagođene majkama koje su rodile carskim rezom.

Prošlogodišnja utrka, po prvi puta virtualna i nacionalna, okupila je rekordnih 7210 sudionika, a UNICEF je osigurao 1,2 milijuna kuna za opremanje senzornih kabineta i osposobljavanje terapeuta za senzornu integraciju. Terapija senzorne integracije iznimno je važna za djecu s teškoćama jer ih potiče na igru i kretanje te aktivno sudjelovanje u smislenoj aktivnosti, dok se senzorni kabineti koriste kako bi djeci s teškoćama osigurali dodatnu stimulaciju izlaganjem različitim podražajima ili reducirali senzorne podražaje i tako djeci omogućili da se opuste.

Svake godine se u UNICEF-ovu utrku uključuje sve veći broj korporativnih partnera, a Kaufland Hrvatska podržava Mliječnu stazu kao glavni sponzor od prvog izdanja, 2017. godine. Kroz petogodišnju suradnju Kaufland Hrvatska, kao važan podržavatelj UNICEF-a i humanitarne utrke, značajno doprinosi ostvarivanju pozitivnih promjena za najranjiviju djecu i obitelji u Hrvatskoj. „Jako smo ponosni što od samih početaka podržavamo Mliječnu stazu kao glavni sponzor. Lijepo je vidjeti kako je iz godine u godinu utrka rasla i dobivala sve veći značaj u široj zajednici. U Kauflandu veliku pažnju posvećujemo temi zdravlja djece, a s UNICEF-om imamo transparentnog i jakog partnera koji ovakvim projektima i rezultatima naše povjerenje opravdava već petu godinu zaredom.“, izjavio je Patrick Rudat, predsjednik Uprave Kauflanda.

Utrka Mliječna staza će i ove godine biti virtualna, a time u potpunosti inkluzivna i nacionalna. Svi se mogu prijaviti na www.mlijecnastaza.hr i u utrci sudjelovati na tisućama staza diljem Hrvatske tijekom deset dana, od 3. do 12. rujna. Sredstvima prikupljenim na ovogodišnjoj utrci UNICEF će podržati uspostavljanje i proširenje usluga dnevnog boravka i grupne psihosocijalne podrške za djecu s teškoćama te kvalitetnih programa podrške za roditelje u područjima s najnižim indeksima razvijenosti, u kojima je dostupnost usluga najmanja.

 

Prijavite se na utrku Mliječna staza 2021. na www.mlijecnastaza.hr.

Pratite informacije o Mliječnoj stazi 2021. na službenom Facebook eventu utrke.

Podijeli tekst na društvenim mrežama: