fbpx

Važnost prehrane u trčanju

Svaki sport ima svoje zakonitosti i specifičnosti obzirom na postavke prehrane, pa tako i prehrana u trčanju može biti ključan određujući čimbenik. Prehrana može odrediti hoće li se realizirati potencijal odrađenih treninga, ili će pak loša prehrana onemogućiti trkača u njegovom/njezinom uspjehu i napretku.

Prehranu u trčanju razlikujemo obzirom na razdoblje treninga: uvodno razdoblje trenažnog procesa u prvim tjednima, kao i razdoblja vremenski i intenzitetno zahtjevnih treninga.

U užem smislu, prehranu u (dugoprugaškom) trčanju kao u tipičnom sportu izdržljivosti možemo promatrati kroz nekoliko elemenata:

  • „punjenje“ energijom uoči treninga/utrke
  • nadopunu tijekom treninga/utrke
  • kroz oporavak nakon odrađenog treninga/utrke.

Prehrana u trčanju mora biti svojim profilom energetskog i hranjivog unosa prilagođena trkaču obzirom na njegovu/njezinu uhranjenost, postavljene ciljeve, utreniranost i razdoblje trenažnog procesa u kojem se nalazi. Pritom ne smije biti zapostavljena uloga nijedne skupine nutrijenata, iako u trčanju po važnosti prednjače ugljikohidrati.

Vrlo važna, ako ne i najvažnija stavka u prehrani pri trčanju je hidracija- unos tekućine. Unos tekućine je uistinu esencijalan pri trčanju. Nedovoljnom hidracijom izlažete se lošoj izvedbi, ozljedama, srčano-krvožilnom opterećenju, malaksalosti i opće lošem stanju organizma i danima uoči/nakon treninga te utrki.

Zato na vrijeme osigurajte svoje sportske bočice, i pijuckajte. Krenite s vodom. S vremenom, kako trening kroz tjedne bude odmicao, počet ćete koristiti izotonične energetske napitke. Bez dobre hidracije, svi ostali savjeti o prehrani padaju – u vodu.

Zadatak nutricionista u programu škole trčanja je pojasniti vam osnovne postavke u prehrani trkača, naglasiti one najvažnije, istaknuti moguće „zamke“ te kroz praktične i jednostavno primjenjive strategije omogućiti podršku i nadopunu programu treninga. Usvajanjem informacija o prehrani, vaša privrženost trčanju, kao i vaše ambicije u trčanju neće imati granica.

Ovo su samo neke natuknice o prehrani trkača, no trebale bi biti dovoljne da u vašim trkaćim počecima promišljate o prehrani kao o važnom elementu vaše uspješne rekreativne trkačke karijere.

Nenad Bratković

magistar nutricionizma,  univ.mag.pharm.

www.facebook.com/NenadBratkovicNutrition

www.nenadbratkovic.com

 

Podijeli tekst na društvenim mrežama:

Share your thoughts